Türkei 2.0

Die Türkei ist in Sachen „ZwoNull“ mittlerweile massiv auf dem Vormarsch zum Durchbruch. So scheint es zumindestens. TechCrunch schreibt:

What is it about Turkey? They are really getting into social networking. Turkish social network Yonja (whose logo actually looks Irish to me) has raised $12.5M in Series A funding from Greywolf Capital Partners and Tiger Global Management, reports PEWire. HQ’d in San Francisco, the firm is led by founder and CEO Kerim Baran, who was educated at Harvard and Siebel before launching Yonja. Founded in 2003, Yonja claims a billion page views per month and nearly 5 million members. Owners Yonja Media Group also launched MetroListe (a craigslist for Turkey), 7inci (a DailyCandy for Turkey) and Nolyo (a Twitter for Turkey), says AlarmClock. In fact, Turkish startups aren’t doing too bad.

Letzte Woche hatte Xing in der Türkei das Social Network cember.net übernommen. Aus gutem Grund…

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s